«أول أجر لي 50 جنيه».. ويجز يكشف عن كواليس حياته

ويجز في مداخلة هاتفية مع الاعلامي يوسف الحسيني
ويجز في مداخلة هاتفية مع الاعلامي يوسف الحسيني

كشف مطرب الراب ويجز عن أول أجر تقاضي في حياته، وصرح خلال مداخلة هاتفية مع الإعلامي يوسف الحسيني  ببرنامج «التاسعة» على القناة الأولى: " كنت احصل على 50 جنيهًا في اليوم من عملي، و كنت "راضي" بذلك، والآن بعد حصولي على أموال كثيرة بسبب شهرتي، يتملكني نفس الشعور". 

وأشار ويجز إلى أن لديه أعمالًا كثيرة تشرف الجيل الحالي، وأنه يغنى باسم مصر وفريق عمله الكامل مصري، وأن الغناء في كأس العالم دفعة قوية لأي فنان عربي.

أقرأ أيضا |  ويجز يكشف سبب عدم حضوره اجتماع "الموسيقيين".. هل يختلف مع مصطفى كامل؟

يذكر أن آخر أغاني ويجز، أغنية "عز العرب " من كلمات وألحان وتوزيع ويجز، والفيديو كليب من إخراج على العربي والتي طرحها فيفا تزامنا مع ختام بطولة كأس العالم 2022.

وتقول كلمات أغنية ويجز "عز العرب" : أنا عدرا مين أنا يا حبيبي ومن السعي مين يغير مصيري رميت والبحر يشهد بتعوزني تلاقيني بطل وقت مواجهة وشعبي مستنيني"

"زي ميكون بحلم تعال شوف الشغل في السما بلمع ومش مستني الشكر بالظبط دي كورة عشان كدا بغني بقول ومن قلبي كورة تسمعني
حيوا اللي يجمعنا ومعاش اللي يفرقنا، غنيها وسمعنا حيوا كل عباد الله، حيوا اللي يجمعنا ومعاش اللي يفرقنا، غنيها وسمعنا حيوا كل عباد الله"

"عز العرب تعال شوف الكرم عندي كورة وهدف عندي كورة وطرب العرب جرعة فيها فرحة سدد وانا أشوف أقول ما شاء الله من قطر لكل عباد الله ميجبهاش غير أبطالها كل البشر هتشرفنا كل العالم هتعرفنا".

لا سئلت شكلك ولا عنوانك مرحب بيك ناسك ومكان الكورة لغة كل العالم ورينا كل اللي في إمكانك كلام كتير معمليش سقف بعد غيمة ضحكتلي الشمس ورفرف يا علمي أعلى وجدد أملي أنا طموح وسريع وعنيد كأس العالم عندي والرب واحد والحب واحد طالما انت انسان بنسى وبسامح قالوا اختلفنا أنا قولت جايز بس فيكوا منا ولسة حبايب.

وفي سياق متصل، قدم مطرب الراب ويجز، فقرة غنائية بين شوطي نهائي كأس العالم بين الأرجنتين وفرنسا باستاد لوسيل بقطر.